Hold deg oppdatert på siste nytt!

I vår blogg bestreber vi oss på å gi deg innsikt i hva som skjer i Holte – og i byggebransjen generelt. Vi legger ut fag-informasjon, nyheter og kundehistorier. Og så ønsker vi å være en bidragsyter med tips og gode råd som kan gjøre hverdagen enklere for deg som jobber innen bygg, eiendom og anlegg. Vi er veldig glade for innspill fra bransjen – så har du tanker om noe vi bør skrive om/skrive MER om, kan du kontakte oss på telefon 45 50 60 70 eller sende en e-post til post@holte.no.




Velger du yrkesfag kommer du fortere ut i jobb og tjener penger

At digitalisering av byggebransjen utgjør spennende muligheter for dem som velger høyere yrkesfaglig utdanning, er de enige om, murer Anders Meeg Nilsen og tømrer Hans Ingar Kristoffersen. De er begge fulltidsstudenter på Fagskolen i Oslo, og er ferdige til sommeren. Begge regner med å få jobb som BIM-teknikere så fort skolen er unnagjort.

Hvordan kan digital varebestilling hjelpe meg å spare tid og effektivisere driften?

I dag digitaliseres byggebransjen, men fremdeles er det mange som sverger til manuelle prosesser og gammeldags varebestilling. De aller fleste varebestillinger til et prosjekt skjer derfor via telefon eller e-post. Dette er tidkrevende og bryter den digitale verdikjeden. I tillegg fører slike bestillinger ofte til forsinkelser i leveranser, feilbestillinger, svinn, flytting av materialer og leting på byggeplass. Dette kan vi unngå med digital varebestilling, som isteden kan hjelpe meg å spare tid og effektivisere driften.

Hva når jeg har glemt å bestille byggevarer?

Du titter på klokka. Tilbudet er godkjent av kunden, byggesøknaden er godkjent av kommunen, framdriftsplanen er lagt og gutta står klare til å begynne å jobbe. Dere venter på byggevarene som ikke kommer. Du tar en telefon for å sjekke, og oppdager at «noen» har glemt å bestille dem. I tillegg til at dette både er pinlig og dyrt, er det også helt unødvendig. Likevel skjer det ofte.

Hvordan kan digital byggevarehandel gi kontroll på hele verdikjeden?

At kalkyleverktøyet SmartKalk kan snakke med varebestillingsprogrammet til Gausdal Landhandleri, har åpnet opp for effektivisering av hele byggevarehandelen. I tillegg til rask og riktig bestilling av byggevarene, har du digital sporing på alt som er bestilt, kjøpt og brukt i ethvert prosjekt. Dette skaper oversikt og kontroll på hele verdikjeden.

Hvorfor er SmartKalk et bedre program?

Er du blant dem som lurer på hvorfor er SmartKalk et bedre program? kan du ta en prat med Jon B. Rui. Etter å ha kalkulert i 15 år, har han prøvd mye forskjellig. – Jeg fikk virkelig sansen for SmartKalk etter en demonstrasjon hos min forrige arbeidsgiver. Da jeg begynte som daglig leder hos Axen Entreprenør, var noe av det første jeg gjorde å kontakte Holte og bestille SmartKalk, forteller han

Hvordan kan Holte ByggSøk hjelpe meg med byggesøknaden?

– Holte ByggSøk kan virkelig hjelpe meg med byggesøknaden gjennom hele prosessen. Trinn for trinn blir jeg veiledet slik at jeg ikke glemmer noen viktige detaljer, sier Fay-Nina Mjøen i Boligpartner, en av de proffe testkundene våre.

Holte og Logiq inngår partneravtale

Etter mange år med godt samarbeid og flere innovative prosjekter, ønsker Holte og Logiq å knytte enda sterkere bånd. Selskapene ser store synergier og fremtidige muligheter gjennom de prosjektene som er gjennomført, og har derfor formalisert samarbeidet i form av en Partneravtale.

Vi ønsker alle våre kunder en fredfull jul og et godt nytt år!

2019 er i ferd med å bli en del av historien og tiden er inne for å roe litt ned. Ta vare på de gode øyeblikkene.

HolteMagazinet – høsten 2019

For oss i Holte har 2019 vært et innholdsrikt år med mange spennende hendelser. Fra digital byggevarehandel ble lansert i januar til Holte Byggsøk ble lansert på høsten, har vi også vært rundt og besøkt mange av våre kunder.

Hvordan få siste nytt om Holte ByggSøk?

Nå kan du få siste nytt om Holte ByggSøk rett inn i innboksen din. Klikk deg inn og registrer e-posten din så du holder deg oppdatert.