Som JobOffice-bruker, har du mange fordeler. En av dem er elektronisk leverandørfaktura når du handler. Enten du drar og henter ut varene dine selv eller bestiller for levering, vil fakturaen tikke inn og fordele seg på riktig prosjekt – uten at du må løfte en finger. 

Det er lett å bli hekta på «leverandørfaktura». Har du først oppdaget hvor enkel og tidsbesparende denne funksjonen i JobOffice er, vil du aldri tilbake. Og hvorfor skulle du det? Med denne smarte løsningen er det ingen grunn til lenger å kaste bort et minutt på punching av varer manuelt.

For å kunne benytte funksjonen, krever det at din grossist sender ut faktura elektronisk. Dette har de fleste grossister for lengst på plass. Du mottar faktura for alle dine varekjøp rett inn i JobOffice. Jo flere varer du kjøper, desto mer tid sparer du! 

Det er ikke tilfeldig at leverandørfakturafunksjonen i JobOffice er meget populær. Nedenfor ser du en oversikt over alle fordelene:

  • Det er enkelt å koble en leverandørfaktura mot riktig prosjekt
  • Du sparer mye tid i forhold til å punche varenumrene manuelt
  • Du kan enkelt dra/slippe en leverandørfaktura rett inn på en utgående faktura
  • Dersom du benytter regnskapseksport i JobOffice, kan du også eksportere de nedlastede leverandørfakturaene rett til din regnskapsfører
  • Funksjonen JobOffice leverandørfaktura er tilpasset Brødrene Dahl, Heidenreich, Onninen og Ahlsell.

Slik gjør du det:
Før du kan begynne å laste ned leverandørfaktura, må du kontakte vår supportavdeling som vil informere din grossist – slik at grossisten legger ut faktura elektronisk til ditt firma.  Når du har mottatt din første elektroniske faktura, vil vi hjelpe deg å komme i gang. Vi fjernstyrer skjermen din mens vi snakker sammen på telefon, og stiller inn JobOffice for nedlasting av leverandørfaktura.

Hvordan knytte fakturaen til riktig prosjekt?
Dette håndteres automatisk dersom bestillingen sendes fra JobOffice/PocketLink. Fakturaen blir merket slik at den automatisk knyttes til riktig prosjekt i JO når den kommer inn. Ved manuell bestilling eller henting av varer på grossistlager, ber du om at grossisten merker bestillingen med riktig bestillingsmerke for at denne knytningen skal skje automatisk når fakturaen kommer inn.

Lurer du på noe? Ring oss gratis på 800-HOLTE (800-46583) eller send en e-post til: support@joboffice.no

Skaff deg leverandørfaktura - og litt mer tid!

Les mer om JobOffice her!