Sparer nærmere 100 000 i året på Holte Kjørebok!

Byttet til Holte Kjørebok

Hurtigruta Carglass tilbyr kundene sine lånebil etter avtale. De tilbyr også henting og levering av bil, eller de kjører kunden tilbake til jobb. Til slik bruk er de avhengige av elektronisk kjørebok i sine biler. Og fordi de er en landsdekkende bedrift med 55 avdelingskontorer, har de også mange biler. Derfor kjøpte de like godt 76 elektroniske kjørebøker fra Holte.
Vi stikker innom hovedkontoret på Ensjø en høstdag, og treffer Business Controller Håkon Brevik. Han forteller at de nettopp har byttet til Holte Kjørebok, men at både den og programvaren i HoltePortalen ser lovende ut. Kjørebok er sendt ut til alle avdelinger, og samtlige brukere er registrert.

Sparer en fulltidsstilling med elektronisk kjørebok

– Vi sparer mye tid på at vi har hele oversikten samlet på ett sted, sier Brevik. – Førsteinntrykket av HoltePortalen er at det er enkelt å se hva som er kjørt privat og hva som er kjørt i arbeid. Det hadde vært en fulltidsstilling hos oss å registrere alt dette manuelt. Hver enkelt avdelingsleder ordner dette nå elektronisk, og vi kan også se hvor bilene befinner seg hvis det skulle være behov for det.

Lett å bytte leverandør

– Det er våre kundebiler og varebiler som har fått Holte Kjørebok, forteller han. – Tidligere hadde vi en annen leverandør, men en dag fikk jeg en telefon som fanget interessen min. Det var ikke vi som fant Holte, men Holte som fant oss. Og når denne kjøreboka gjorde samme jobben som den vi hadde, og til en ganske mye bedre pris, ble det lett å bytte. – Vi sparer betydelig på Holte Kjørebok, nærmere hundre tusen kroner i året!

Rett skal være lett!

I tråd med sitt slagord «Rett skal være lett», er Holte Kjørebok en enkel måte å sikre seg unødig beskatning på. Firmabiler som kjører mer enn 40 000 km i næring i året, og som ønsker fradrag på nyprisverdien på bilen, må dokumentere denne kjøringen med en elektronisk kjørebok. Da blir det enkelt for Hurtigruta Carglass å låne ut bilene sine til kundene, uten at de taper penger.

LES OGSÅ: Slik sparer du skatt med elektronisk kjørebok!

Steinsprut haster å reparere!

Jo lengre du venter med å reparere en glass-skade, jo større er sjansen for å kaste bort både tid og penger. Dessuten er reparasjon av steinsprut kostnadsfritt, dersom du har kasko eller delkasko, lover Hurtigruta Carglass på sine nettsider. Og at de snur seg fort, også på andre områder, er kjørebokbyttet til Holte et bevis på. – Det var ingen vits i å vente med det, sier Brevik.

Biler i Hurtigruta Carglass sin lokaler. Hurtigruta Carglass byttet til Holte Kjørebok

God service

Hurtigruta Carglass er veldig fornøyd med oppfølgingen de har fått. – Vi får god service hos Holte, og får svar på alt vi lurer på. Selskapet er i vekst, og vi sikter på å etablere flere avdelinger i framtiden. De fleste av våre kunder er strålende glade for vår hente/bringe-tjeneste, selv om nok de aller fleste kommer til oss med bilen. Vi tenker også på miljøet, og har planer om å tilføre bilparken vår flere el-biler.

– For meg som Business Controller er det viktig å ha kontroll og oversikt. Men prisen var den avgjørende faktoren for at vi byttet til Holte Kjørebok, avslutter han.