170 femstjernere på rad – takket være JobOffice

Høsten 2020 startet Joakim Strand bedriften Rørleggeren Oslo. Etter kort tid med Excel-ark og gule lapper, valgte han å prøve JobOffice som han hadde fått tips om fra en tidligere sjef. Nå regner han tilbud på 5 minutter og setter rekorder i positive tilbakemeldinger på Google.

Joakim forteller at JobOffice gjør hverdagen så mye enklere, både når det gjelder prosjektstyring, kvalitetssikring, timeføring og fakturering. Men den aller største fordelen er kalkulasjonsmodulen. – Denne er selve hovedpoenget med JobOffice, sier han.

JobOffice er imponerende

– Jeg bruker Google Ads mye på å regne nye jobber. Fra første kundekontakt til jeg sender av gårde pristilbudet, går det gjennomsnittlig bare fem minutter – så effektiv er kalkulasjonsmodulen i JobOffice. Jeg får mange oppdrag på den måten. Uten JobOffice ville jeg fort brukt minst en halv time på først å finne alle produktene, prissette dem, og ikke minst å prøve å tenke ut hvor lang tid jeg vil bruke på jobben. Da er det fort gjort å bomme. Det som er så imponerende med JobOffice Kalkulasjon, er at også estimert arbeidstid ligger ferdig i programmet. Det er helt genialt.

Gratis prøveperiode

Joakim ville gjerne teste ut programmet før han kjøpte det, og valgte derfor en gratis prøveperiode. Det tok ikke lang tid før han ble overbevist. – Prøveperioden viste at JobOffice var så bra at jeg ønsket å gå over til å bruke det fast, sier han. Joakim og kollegene bruker JobOffice daglig. – Vi har totalpakken, med app på mobil og alt som skal til, forteller han. Det er superbra med bl.a. kjapp timeføring, og KS-systemet med sjekklister hvor vi kan ta bilder og kontrollere at alt er gjort, funker veldig bra. Faktureringen går også fort og greit når jobben er gjort. Du glemmer ikke noe.

Joakim Strand i Rørleggeren Oslo
Joakim Strand har stålkontroll på alle prosjekter, mye takket være JobOffice fra Holte. Det er ingen tilfeldighet at han har 170 femstjernere på rad.

Raske, detaljerte tilbud overbeviser

Mer enn halvparten av oppdragene de får kommer fra tidligere kunder / Google. Kundene liker raske og ryddige svar med profesjonelle og detaljerte tilbud. – Vi skriver f.eks. ikke bare «et toalett», men også hvilken type toalett. Vi fremstår som seriøse og med ordnete forhold og prisen stemmer alltid med virkeligheten. Det er sånn vi opererer. Vi gir en fast pris, og så gjør vi jobben. Det er ingen skjulte kostnader for kunden. Vi får mye skryt av tilbudsbrevene som vi kjører ut fra JobOffice. Vi har pyntet litt ekstra på dem, med ny forside, logoen vår og tilpasset tekst, sier Joakim.

God kunderelasjon

Tidligere kunder vil ofte ha dem tilbake for å gjøre flere jobber fordi de er så fornøyde. Det er Joakim glad for, og mener at det handler om både å gjøre en god jobb, og å være jovial og ærlig med kundene.

Sist vi snakket med Joakim var bedriften et år gammel. Nå har det gått tre år til, og de har blitt flere. Rørleggeren Oslo består nå av tre rørleggere, to lærlinger og en kontormedarbeider. De har flyttet inn i flotte nye lokaler med lager i Rabbeveien 21 på Økern i Oslo. De har også oppgradert bilparken sin med elbiler for å gi et bidrag til miljøet. Og takket være skytjenesten hos Holte, kan Joakim også utføre kontorarbeid hjemmefra hvis han ønsker det.

– JobOffice er utrolig bra, og jeg snakker gjerne varmt om ting jeg liker, sier Joakim. – Når man har funnet noe som virkelig gjør hverdagen lettere, er det viktig å fortelle om det. Jeg har solgt inn JobOffice til to andre rørleggerfirmaer. Det er moro – de jeg har vist programmet til, har fått bakoversveis når de ser at jobber de kanskje bruker 30-40 minutter på, kan løses på 5 minutter med JobOffice. Vi vil vel alle heller bruke tid på ting vi tjener penger på, avslutter han.