i
Kontakt oss for mer informasjon. Du kan nå oss på tlf 45 50 60 70 eller sende oss en e-post på post@holte.no
Holte ByggSøk
Fra 1 440,- /mnd.
Med Holte Byggsøk vil du kunne utarbeide byggesøknader enkelt og effektivt. Løsningen er heldigital. Det betyr at alle aktører kan signere med BankID, naboer kan varsles via Altinn og søknaden blir sendt elektronisk til rett kommune. Fra desember 2022 kan du også sende inn en heldigital søknad om Arbeidstilsynets samtykke. Alt er selvfølgelig inkludert i din lisensavtale.
Prøv Holte ByggSøk GRATIS i 14 dager – helt uforpliktende!
Forenkler hverdagen
Holte ByggSøk er en løsning som forenkler og effektiviserer dine oppgaver som ansvarlig søker. Programmet er dynamisk og hjelper deg med å styre hele prosessen samtidig som søknaden utarbeides. Når siste dokument og signatur er på plass, kan søknaden sendes direkte inn til kommunen. Systemet varsler deg når foretakene har signert sine erklæringer, når du mottar nabomerknader eller nabosamtykker, og ved en rekke andre hendelser.
Ha kontroll over foretakene
Holte ByggSøk har et eget administrasjonsverktøy som heter «fag og foretak». Her setter du opp tiltaksprofilen som blir din gjennomføringsplan. På bakgrunn av denne kan du be foretakene signere sine erklæringer om ansvarsrett, samsvars- og kontrollerklæringer gjennom et enkelt tastetrykk. Signerte erklæringer legger seg automatisk inn i søknaden, og gjennomføringsplanen oppdateres med datoer fra samsvarserklæringene. Du vil hele tiden ha stålkontroll på når du har bedt om signering og når foretakene faktisk har signert. En stor bonus er purre-funksjonen som ligger i systemet.
Dette verktøyet gir deg stålkontroll over de ansvarlige foretakene.
Nabovarsel på 1-2-3
Med Holte Byggsøk trenger du ikke lenger å bestille naboliste fra kommunen. Du peker ut hvilke eiendommer du ønsker å varsle i kartet, og vips er nabolisten klar. Gjennom et tastetrykk sørger Altinn for at informasjonen blir distribuert til naboene, også de som har reservert seg fra elektronisk post. Du slipper å skrive ut bunker med ark, du slipper å fylle ut en haug med blanketter, du slipper å gå på posten og du slipper å betale for å sende nabovarslene rekommandert. Du kan varsle så mange du vil helt uten ekstra kostnader!
Derfor går søknadsarbeidet mye raskere:
- Unødvendig informasjon og valg skjules
- Informasjon blir gjenbrukt
- Med maler og kopifunksjoner trenger du ikke å bygge opp gjennomføringsplaner og søknader helt fra bunn. Svært nyttig for deg som har mange saker av lik karakter
- Du kan innhente signerte ansvars- samsvars- og kontrollerklæringer ved bare ett tastetrykk
- Systemet purrer opp foretakene automatisk, du kan også enkelt sende ut påminnelser
- Gjennomføringsplanen oppdateres automatisk på grunnlag av signerte samsvarserklæringer
- Automatisk utregning av utnyttingsgrad
- Nabovarsel lages og sendes digitalt – og du får digitale svar direkte tilbake i søknaden
- Jobber du med arbeidsbygninger? Da kan du søke om Arbeidstilsynets samtykke og få denne behandlet av Arbeidstilsynet på få minutter.
Fordi systemet har en innebygd valideringstjeneste, vil du til enhver tid ha oversikt over hvilken dokumentasjon som mangler før de ulike søknadene kan sendes inn.
Mer enn bare byggesøknad
Å være ansvarlig søker innebærer mer enn å utarbeide byggesøknader. Med ByggSøk-lisens får du tilgang til enkelte tilleggs-moduler. Disse kan hjelpe deg i din rolle som ansvarlig søker.
Holte ByggSøk er en modul i HoltePortalen.
- Informasjon gjenbrukes, unødvendig informasjon og valg skjules, valideringsregler gir deg styring
- Gjennomføringsplanen suppleres med informasjon og ansvarsretter opprettes automatisk
- Automatisk utregning av utnyttelsesgrad
- Unngå pakking av konvolutter, kø på posten og kostnader ved å sende nabovarsel rekommandert
- Naboer velges enkelt fra kart og varselet sendes naboene fullelektronisk via Altinn
- Du har alltid oversikt over hvem som er varslet og ev. merknader legger seg automatisk inn i søknaden
- Ansvarsretter opprettes i søknaden og sendes Altinn for signering
- Foretakene logger seg inn på Altinn hvor de kan bekrefte eller endre ansvaret og signere elektronisk
- Gjør foretaket endringer i Altinn ang. ansvarsområde eller tiltaksklasse, oppdateres gjennomføringsplanen automatisk
- Det kreves ulik informasjon for ulike søknader og tiltakstyper, dette forstår systemet automatisk
- Du vil enkelt se symboler som indikerer at viktig informasjon mangler
- Hvis søknaden viser røde symboler, vil du ikke få sendt inn søknaden før dette er rettet